Belangenbehartiging

Ouderenadviseur

Onze onafhankelijke ouderenadviseurs helpen en adviseren bij het vertrouwelijk aanpakken en oplossen van problemen over wonen, zorg, welzijn, vervoer of financiën.

Hier zijn geen kosten aan verbonden.

of info@kbo-dinther.nl
  • De ouderenadviseurs in Heeswijk-Dinther zijn:
    • Harry van de Ven       tel. 292356
    • Rian Kuijpers             tel. 296143
    • Jos van Eerd              tel. 291400
    • Henny Dortmans        tel. 293276
    • Jan van Beusekom      tel. 292783

WMO cliëntondersteuning

De KBO heeft onafhankelijke deskundige adviseurs die u ondersteunen bij (keukentafel)gesprekken met de gemeente en/of zorginstelling.

Mantelzorgmakelaar

Een mantelzorgmakelaar kan oplossingen bieden voor regeltaken, waardoor mantelzorgers minder worden belast.

Dit is gemakkelijk als u sommige taken lastig vindt of als u er geen tijd voor heeft.

Iedereen met vragen over mantelzorg kan een beroep doen op de mantelzorgmakelaar.

Belasting invullen

De KBO heeft drie deskundige leden die u kunnen helpen met uw belastingaangifte en/of huur- en zorgtoeslag. Het invullen geschiedt in één volle week in maart.

of info@kbo-dinther.nl
  • de belastinginvullers zijn:
    • Gerrit van den Berg    tel.  292583
    • Gerard van Dijk          tel.  292614
    • Gerrit Oosterhof         tel.  291064
    • Igo van Lin                tel. 292943
    • Frans Langenhuijsen   tel. 296028
    • Hans Olivier (aankomend)

Ledenvoordeel

Als lid van de KBO komt u voor diverse kortingen in aanmerking, bijvoorbeeld voor energie, zonnepanelen, elektrische fietsen, smartphones, tablets en navigatiesystemen, premie ziektekosten, scootmobielen, trapliften, hoog/laagbedden en matrassen.

Lief en leed

Graag besteden wij speciale aandacht aan onze leden rond jubileum, ernstige ziekte en overlijden. Het bestuur is daarbij echter altijd afhankelijk van signalen hierover.

• door te geven aan Kees Kuijpers, tel. 296143

Vervoersservice voor senioren.

Aan mensen die niet over eigen vervoer en steunnetwerk beschikken biedt deze voorziening uitkomst voor bezoek aan ziekenhuis, gemeentehuis, dagbesteding, eetpunt e.d.

• aanmelding bij Jan van Eerd, tel. 06-51452223
    of Ad Verhagen, tel. 06-30043094

Hadee Carrycab

Binnen Heeswijk-Dinther rijdt dit elektrisch vervoermiddel voor bezoek aan winkels, huisarts, familie, KBO-activiteiten e.d.

informatie bij Jan van Eerd, tel 06 51452223 of Ad Verhagen, tel. 06 30043094

Overleg lokaal, gemeente en regio

Op verschillende niveaus en samen met andere ouderenorganisaties, worden de belangen van senioren door het KBO-bestuur behartigd.

• Tips, signalen of klachten zijn welkom bij Theo Jacobs, tel 06 53607091

Communicatie

Het ledenblad ONS van KBO-Brabant verschijnt 11x per jaar.

KBO-Dinther informeert haar leden via het Maandblad, het jaarprogramma, het publicatiebord in cc Servaes, de regionale pers en de eigen website.

Daarnaast verzorgt onze secretaris indien nodig de digitale informatie aan de leden via de e-mail.

• Thea van der Doelen tel. 06-52794042