Cultuur en educatie

Toneel De Oudere Garde

Toneelgroep De Oudere Garde voert elk jaar in de maand januari een humoristisch stuk op voor KBO-leden en op uitnodiging elders in de omgeving. Iedereen kan zich hierbij aansluiten.

• informatie bij Henk Kuijpers, tel. 320317

Seniorenkoor Cantando

Dit koor treedt regelmatig op bij vieringen van lief en leed in de kerk en feestelijkheden van de KBO. De muzikale leiding is in handen van een zeer deskundige dirigent.

Het koor bestaat uit ongeveer 25 zangers en zangeressen en repeteert wekelijks.

Nieuwe leden zijn van harte welkom.

• iedere dinsdag van 10 - 12 uur
  • in cc Servaes
  • informatie bij Ardie Rooijmans tel. 292316

KBO Cultureel

Ieder jaar krijgt de culturele middag ‘KBO Cultureel’ gestalte. Senioren uit Heeswijk, Dinther en Loosbroek presenteren zich en maken anderen enthousiast om ook aan een of andere cultuurvorm deel te nemen.

• laatste cultuurmiddag was op zaterdag 16 november 2019
  • in de aula van Gymnasium Bernrode
  • informatie bij Theo Jacobs tel. 06 53607091

Senioren UITbureau

Het Senioren Uitbureau is beschikbaar om een bijzonder uitstapje voor (individuele) senioren mogelijk te maken. Ook theater-, museum- en bioscoopbezoek of een gezellig dinertje behoren tot de mogelijkheden.

Ook mogelijk voor rolstoelers.
Voor informatie en boekingen kan men er terecht.

• iedere donderdag van 10 - 12 uur
  • in de hal van Cunera / De Bongerd
  • informatie bij Sonja van den Berg, tel 292583

Film

Iedere maand presenteert KBO-Heeswijk een actuele film. Ook onze leden zijn dan van harte welkom.

• in locatie cc Bernrode
  • informatie bij het secretariaat, tel. 296143

Engelse les

Dinie Verkuijlen, docente Engels, brengt de deelnemers op iedere woensdagochtend vaardigheden bij van de Engelse taal. Dat gebeurt in de categorieën beginners, opfriscursus en conversatie.

• informatie bij Theo Jacobs tel. 06 53607091

Senioren-computerhulp

Op elke 3e dinsdag van de maand is er van 13.30 - 15.30 uur in cc Servaes vrije inloop voor alle senioren, waar hulp wordt geboden voor vragen/problemen met pc, laptop, iPad, e.d.

• informatie bij Ben Beeftink, tel. 291924

Ook de ICT-helpdesk kan hulp bieden bij u thuis voor problemen met uw computerapparatuur.

• informatie bij Adrie Brands, tel. 06-16288065.

Museum- en concertbezoek

Als het mogelijk is organiseren wij door het jaar heen bezoeken aan musea of concerten.

Voorbeelden zijn regionale musea en de Museumplusbus.

Dagtochten

Zo mogelijk organiseren wij twee keer per jaar een dagtocht.

Meerdaagse reizen

Ieder jaar organiseert een reiscommissie van de KBO’s Dinther, Heeswijk en Loosbroek een vijfdaagse reis voor hun leden. Deze reis is niet geschikt voor minder mobiele leden.
Na herhaald uitstel wegens corona voert de volgende reis ons pas in 2022 naar Duitsland, naar het Teutoburgerwoud. De reis zal zijn van 16 tot en met 20 mei 2022.