Wandelen

Vanaf cc Servaes wandelen we iedere dinsdag tussen 9.00 en 10.00 uur in twee groepen. Afgestemd op de deelnemers wandelt de ene groep een grotere afstand dan de andere. Na terugkomst bij cc Servaes drinken we daar gezamenlijk koffie. Vrije deelname.

• informatie bij Wilma van Doorn, tel. 291608 en Fred van den Berg, tel. 291066

Walking Football

Op het kunstgrasveld van vv Avesteyn voetballen we elke maandagochtend van 10.00 - 11.30 uur op wandeltempo. Deelname voor onze leden is gratis. Kom het gerust eens vrijblijvend proberen. Mannen en vrouwen zijn welkom.

• Maandagochtend van 10.00 - 11.30 uur
  • Op het kunstgrasveld van vv Avesteyn
  • Je hoeft je vooraf niet op te geven.
  • Na afloop drinken we gezamenlijk koffie.
  • Informatie bij Gerrit Oosterhof, tel. 06-23251661

Nordic Walking

Nordic Walking is een vorm van sportief wandelen met wandelstokken (poles) in beide handen. Het is een ideale fitnessactiviteit in de buitenlucht. Rug en knieën worden minder belast dan bij gewoon wandelen. We maken elke donderdag een wandeling met één afstand, die is afgestemd op de deelnemers. Vrije deelname.

• informatie bij Helmie Pieters-van Schijndel tel. 06-21691501

Bergwandelen

In de maand juni gaan we acht dagen op stap in de bergen van Oostenrijk. We verblijven in een vast appartement, vanwaar we dagelijkse wandeltochten maken o.l.v. ervaren KBO-bergwandelaars. Een goede conditie is wel nodig.

• informatie bij Kees Kuijpers, tel. 296143

Jeu de Boules

Op de banen van gilde St. Barbara spelen onze leden iedere donderdag vanaf 13.30 uur

jeu de boules.

• Deelname is vrij.
  • In 2021 is dat tot en met 28 oktober.
  • informatie bij Bart van de Wetering, tel. 06-28775509

Duo fietsen

Onze vrijwilligers staan bij goed weer klaar met onze duofietsen voor leden die niet alleen kunnen of durven te fietsen. Samen wordt een rondje gefietst in onze mooie omgeving, met een koffiestop halverwege. De deelnemers worden om 14.00 uur thuis opgehaald en komen weer terug om 16.30 uur.

• iedere werkdag buiten de winterperiode
  • informatie bij Anny van den Broek, tel. 06-17002157

Koersbal

Koersbal is een binnensport met gebruik van afgeplatte ballen. Het lijkt enigszins op jeu de boules. Iedereen kan er elke dinsdagmiddag van 13.30 tot 17.00 uur aan mee doen. Kom het gerust eens vrijblijvend proberen. De spelregels worden ter plekke uitgelegd.

• informatie bij Piet van de Meerakker, tel. 294858

Seniorengym

Bewegen is gezond voor lichaam en geest. Juist als je ouder wordt is het belangrijk om in conditie te blijven. En als je het samen met anderen doet is het nog gezellig ook. ONS Welzijn verzorgt wekelijks op maandag van 9.00 - 10.00 uur en op woensdag van 10.30 - 11.30 uur Seniorengym in cc Servaes.

• informatie bij ONS Welzijn, tel. 088-3742525

Trim je fit

Bewegen voor iedereen. Op initiatief van de KBO’s van Heeswijk en Dinther is in samenwerking met Laverhof de trimroute Rondje Laverhof opgezet. Belangstellenden kunnen op iedere woensdag van 9.30 - 10.30 uur gezellig met een groep onder begeleiding bewegen in de buitenlucht. Vrije deelname.

De startplaats is de ingang van Laverhof. Na afloop drinken we gezamenlijk koffie.

• informatie bij Maria van Berloo, tel. 294555 of 06-14155166

Fietsen

In de maanden april tot en met oktober worden wekelijks korte (30 km) en af en toe lange (60 km) fietstochten georganiseerd. Vrije deelname.

• informatie bij Corrie van der Heijden, tel. 292773

Fietsvierdaagse

In de maand juni fietsen we vier dagen naar een jaarlijks opnieuw vast te stellen mooie omgeving. We verblijven in een vast hotel, vanwaar we mooie dagelijkse routes uitzetten.

• een goede conditie en een elektrische fiets zijn aan te bevelen.
  • informatie bij Corrie van der Heijden, tel. 292773